Awas. Jangan Pesankan Grab Untuk Orang Tidak Di Kenali

Awas. Jangan Pesankan Grab Untuk Orang Tidak Di Kenali

Grab bukan lagi applikasi asing di Malaysia. Semua orang dah tahu applikasi Grab tu apa.
Applikasi pengangkutan yang telah membuka peluang kepada orang ramai untuk menjana pendapatan dan dalam waktu yang sama, memudahkan orang awam untuk memdapatkan pengangkutan sehingga pernah menjadi isu pada satu masa dahulu.. Itulah kehebatan teknologi internet yang mampu mempengaruhi kehidupan manusia.

Tetapi di sebalik peluang dan kemudahan yang di tawarkan oleh Grab. Tetap terdapat kelemahan dan keburukannya. Terbaru seorang pemandu Grab meninggal dunia akibat di samun dan bunuh oleh penumpangnya yang berlaku di Tuaran Sabah. Ini bukanlah satu satunya kejadian sebegini berlaku.

Pemandu Grab Maut Di Rompak Dan Di Samun Di Sabah


Berbalik kepada tajuk. Pernah anda di datangi seseorang dan meminta pesankan Grab untuk dia dengan alasan dia tidak mempunyai applikasi Grab untuk membuat pesanan. Mungkin pernah mungkin tidak tetapi perkara ini sememangnya ada berlaku.



Jangan Pesankan Grab Untuk Orang Asing

Mungkin kita berfikir tak ada masalah pun untuk pesankan Grab kepada orang lain yang tidak di kenali. Tak ada rugi apa apa pun. Tetapi anda sebenarnya mendedahkan diri anda kepada bahaya.

Anda tidak kenal orang yang anda pesankan Grab untuk orang tersebut. Jika berlaku kejadian rompakan yang di lakukan oleh penumpang tadi terhadap pemandu Grab.
SUSPEK UTAMA ADALAH ANDA sebagai penumpang terakhir walaupun bukan anda yang menaiki Grab tersebut.

Mudah kata, anda di jadikan kambing hitam oleh penumpang yang tidak dikenali yang minta anda pesankan Grab untuk dia. Tak pasal pasal anda akan di soal siasat oleh pihak polis.

Pemandu Grab Cedera Dipukul Dan Ditembak

loading...